Kako 'kliknuti' s publikom?

Javni nastupi u kontekstu samouprave i uprave gotovo su sve - od briefinga s novinarima do različitih javnih događanja i nastupa na televiziji. Naravno da svaki medij ima svoje zakonitosti, ali okvir ostaje isti. Dobra priprema i dobra priča put su do razumijevanja s publikom, a to je uvijek univerzalni cilj. Nužno je stoga obratiti pažnju na slijedeće:

1. POSTAVLJANJE OKVIRA I CILJA

Točno razjasnite koji je cilj komunikacije u koju ulazite i koji je smisao izlaganja. Čak i protokolarni govori mogu imati snažnu poruku koja će dotaknuti ljude. Iskoristite svaku priliku da vaše strateške poruke komunicirate vašim publikama i dionicima. Ukoliko tek počinjete sa svojim brendiranjem – pripremajte se za svaki nastup jer improvizacija je za one koji vještinu nastupa već imaju u malom prstu. Ostali uče, pa makar to trajalo i cijeli profesionalni vijek.

2. ODREĐIVANJE PUBLIKE

Kako bi uopće mogli formirati poruku ili priču odredite točno tko vam je publika, kakvim stručnim znanjem raspolaže, ima li predrasuda, kakav stav ima prema vama i što točno očekuje od vas. U toj analizi nemojte smetnuti s uma i da vi nešto očekujete od publike inače ne bi tu bili gdje jeste. Odredite da li želite educirati, zabaviti ili informirati publiku ili medije. Koju konkretnu akciju očekujete da poduzmu nakon vaše prezentacije? Ukoliko želite da prenesu vašu vijest držite se pravila za davanje izjave za medije. Ukoliko želite samo pojasniti stvari pustite novinare da pitaju ono što ih zanima i budite kratki i konkretni. Nikada, ali baš nikada ne podcjenjujte publiku. Akoo nešto može stvoriti loš stav i reakcije slušatelja onda je to bahatost govornika. Za to nema opravdanja. Publika želi imati neke koristi od onoga što čuje i ukoliko niste došli na ispravan način do njezinog emotivnog angažmana – problem nije niti u njoj niti u kanalima koje ste koristili.

3. KREIRANJE PORUKE

Zapamtite da osobno iskustvo uvijek najbolje prenosi poantu onoga što želite reći. Što se novinarskih izjava tiče budite stručni i jasni kako bi ostavili što manje mjesta za špekulacije. Povežite ono što publika zna s novim pojmovima kako bi mogla bolje razumjeti o čemu pričate. Odredite najviše tri ključne poruke i imajte ih na umu tijekom cijelog izlaganja. Ljudi vole priče i zato je dobro da vaše obraćanje ima elemente koji privlače pažnju. Kada razmišljamo o ljudskom razumijevanju i njegovim sistemima nemojte zaboraviti da je većina ljudi vizualan tip. Upravo zato vaša priča, izjava i osvrt mora sadržavati vizualne elemente. Bilo da ćete koristiti slike i tablice ili izazivati da sami slušatelji stvore u svojem umu slike o kojima pričate. I ono što često zaboravljamo je da svaka priča mora imati elemente koji je čine ljudskom ukoliko zaista želite da bude zapamćena.

Javnom nastupu dajte ljudsko lice jer pokreću nam emocije, a ne nepregledne tablice stručnih analiza. Zar ne?

Prethodni blogovi:

 Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.

*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu gradonačelnik.hr pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.