Primorsko-goranska županija: Kvarner uspješno predstavljen na turističkom sajmu u Milanu

Prezentacija Hrvatske na najznačajnijem turističkom sajmu Italije u Milanu obilježena je velikim interesom za regijom Kvarner. Naime, TZ Kvarnera je u suradnji s TZ Grada Rijeke i Predstavništvom HTZ-a u Milanu organizirala posebnu prezentaciju regije Kvarner s naglaskom na Rijeku kao Europsku prijestolnicu kulture u 2020. godini, na kojoj su nazočili najznačajniji talijanski mediji.

Talijanskim partnerima, novinarima, turoperatorima, predstavnicima iz diplomatskih krugova te ostalim uzvanicima, Kvarner je predstavljen kao regija gdje gosti uživaju u kristalno čistom moru, ekološki očuvanoj i jedinstvenoj prirodi, vrhunskoj gastronomskoj sceni, muzejima s bogatom kulturnom baštinom, povijesnim gradovima, ali i ništa manje atraktivnim ribarskim naseljima. Ovakvom prezentacijom i prisutnošću talijanskih medija osigurani su brojni članci i reportaže o regiji u najznačajnijim talijanskim medijima čija vrijednost objava je neprocjenjiva za imidž destinacije.

Tijekom proteklih godina Kvarner je sustavno ulagao u talijansko tržište te odrađivao ciljane aktivnosti - od oglašavanja u tiskovinama, medijima i na društvenim mrežama, prezentacija u suradnji s Predstavništvom HTZ-a u Milanu i lokalnim turističkim zajednicama. Nastup i prezentacija na najvećem turističkom sajmu u Italiji, milanskom BIT-u koji se održava od 9. do 11. veljače 2020. godine, nastavak je tih aktivnosti.

Štand Kvarnera dio je nacionalnog, hrvatskog štanda, na kojem se predstavlja turistička ponuda cijele regije. Ove godine sajam BIT održava se jubilarni 40. put, a prema informacijama organizatora svake ga godine posjećuje više od 40.000 posjetitelja. Prema broju upita talijanskih posjetitelja na štandu, regija Kvarner Talijanima i dalje ostaje jedna od omiljenih destinacija za odmor. Najviše pitanja odnosilo se na ponudu obiteljskog smještaja, kampova i hotela, zatim pješčane plaže posebice na otoku Rabu te na ponudu vezano za zanimljiva kulturna događanja, biciklističke staze, ali i prijedlog destinacija koje mogu posjetiti u sklopu višednevnih autobusnih tura koje prolaze kroz nekoliko država i regija.

„Iznimno smo zadovoljni odazivom medija i partnera na prezentaciji koju smo organizirali u Milanu i na kojoj smo predstavili novosti i razloge zašto bi Talijani trebali posjetiti Kvarner.
Sam odaziv dokazuje da vlada dobar imidž i interes za Kvarnerom na talijanskom tržištu koje nam je izuzetno važno i već tradicionalno, dugi niz godina, drži 4. mjesto po udjelu s više od 8% u ukupno ostvarenim dolascima i noćenjima. U posljednje 3 godine, gosti iz Italije ostvaruju stabilan i stalan porast, a kada govorimo o smještaju, prvi izbor im je boravak u obiteljskom smještaju i kampovima“, rekla je direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov.

Inače, Kvarner je u 2020. godinu ušao noseći jednu od najprestižnijih turističkih titula: nagradu „Best in Travel 2020“ te kao jednom od „must go“ destinacija u 2020. godini te je uvršten na popis „Top 10 regija“ prema izboru svjetskog turističkog vodiča Lonely Planet Magazina. Osim toga, i sama radi na daljnjoj promociji ponude kroz razne projekte brendiranja smještaja, kulinarske scene ili zdravstvenog turizma. A tu je i niz EU projekata kroz koje se promiču prirodne i kulturne baštine.

Turistički promet na Kvarneru, ako analiziramo zadnjih deset godina, u razdoblju pred i posezone povećao se za oko 90%. Sve kvalitetniji smještaj koji je moguće rezervirati tijekom cijele godine ali i sve veći broj manifestacija tijekom predsezone, posebice onih s outdoor i gastro predznakom, postali su ključni elementi za izradu programa kojima se može produžiti turistička sezona.

- Cilj nam je nastaviti u tom smjeru i konstantnim podizanjem kvalitete i ponude privlačiti goste svojom autohtonim doživljajem, netaknutom i očuvanom prirodom, tradicijom i domaćinskim ugođajem. Održivi razvoj turizma na destinaciji podrazumijeva da se istovremeno uvažavaju potrebe današnjih gostiju ali i lokalnom stanovništu osigurava kvalitetan život, i time se vodi računa o „prihvatnom kapacitetu“ destinacije - rekla nam je nedavno Peršić Živadinov.

Od projekata kojima slijedi brendiranje, kako nam je nedavno rečeno u TZ PGŽ, su Kvarner Family – dobro poznati projekt brendiranja i unapređivanja kvalitete obiteljskog smještaja na Kvarneru u koji je uključeno više od 550 objekata koji nude smještaj standardizirane kvalitete, od toga čak 60-ak ih nosi oznaku Pet Friendly kao znaka da su dobrodošli i kućni ljubimci, a 30-tak objekata prilagođeno je potrebama ljubitelja aktivnog odmora te nose oznaku Bike Friendly i Hike Friendly.

Nadalje, Kvarner Gourmet i Kvarner Food je projekt s ciljem brendiranja vrhunske kulinarske scene Kvarnera. Kvarner Health & Wellbeing je pak projekt brendiranja zdravstvenog turizma i iz kojeg je i proizašao Klaster zdravstvenog turizma Kvarnera, prvi takav u Hrvatskoj.

Zatim, tu je Kvarner Outdoor, projekt izrade transverzale na Kvarneru u biciklizmu i pješačenju čime bi se tzv. „kružnom stazom“ obišao Kvarner, uz korištenje svih postojećih staza i povezano jedinstvenom markacijom. Radi se i na promociji objekata prirodne i kulturne baštine kroz održivi razvoj i turističku valorizaciju, a čime se stvaraju novi motivi dolaska gostiju (kulturne priče kroz EU projekte i niz interpretacijskih točaka baštine, Rijeka EPK 2020, jedinstveni životinjski svijet – sup (Griffon Friendly), tri velike zvijeri (budući Centar za posjetitelje o velikim zvijerima u Ravnoj Gori). Od EU projekata to je primjerice završen projekt Mala barka 2, pa projekt Putovima Frankopana, Claustra+, ArTVision i Arca Adriatica. Inače, EU projekt Mala barka 2 osvojio je 3. mjesto na svijetu na međunarodnom SKÅL natječaju za održivi turizam. (Primorsko-goranska županija, L.K.)